Nuru International

המטרה שהציבה לעצמה Nuru International היא לשים קץ לעוני הקשה באזורי ספר רחוקים. העמותה מארגנת פרויקטים לפיתוח הקהילה בניהול מקומי, כמו Nuru Kenya ו-Nuru Ethiopia, כדי לספק תכנון אישי ומקיף בתחומים כמו חקלאות, תכנון פיננסי מכליל, בריאות וחינוך. המטרה היא להפעיל את כל החברים במשק הבית במאמץ לפתח את יכולתו של התא הכלכלי להתאושש ולצאת ממעגל העוני הבין-דורי.

גודל הארגון

Medium

מגזר

יחסים בינלאומיים, ענייני חוץ

יעדים

גיוס כספים

הגברת המודעות

שיפור הפרודוקטיביות וייעול של תהליכי התפעול

מוצר

Google Workspace לעמותות

תוכנית YouTube לעמותות

קרדיט לתמונות

התמונות של Nuru International שמוצגות באתר סופקו על ידי Nuru International.

אתר

https://www.nuruinternational.org/

האתגר

ב-Nuru משקיעים מאמצעים רבים כדי לצמצם ככל האפשר את עלויות התקורה, על מנת שהכספים שהעמותה מגייסת ישמשו להדרכה של מנהיגי הקהילה ולהספקת הכלים והידע שיאפשרו להוציא את הקהילה ממצב של עוני קיצוני. כארגון וירטואלי, פועלים ב-Nuru ממשרדים ביתיים ומרחבי משרדים משותפים ולא ממשרד מרכזי יחיד בארצות הברית. שיטת הפעילות הזו מאפשרת לעמותה להשקיע יותר בקהילות השותפות שלה. הפעילים בעמותה עובדים ב-11 אזורי זמן שונים ברחבי העולם, כלומר הם מסתמכים על כלים דיגיטליים כדי לשתף פעולה זה עם זה.

הסיפור

אנשי Nuru נהנים מהיתרונות שמציעים כלי Google Workspace. "בכל חברה, היכולת לאמץ טכנולוגיות משתנה מאדם לאדם", אומרת קים דו, מנהלת התקשורת האסטרטגית של העמותה. "הכלים של Google Workspace מתאימים לנו מאוד כי מדובר בפתרון רב-תכליתי. אנחנו יכולים להדריך את הצוות בשימוש בחבילה אחת של כלים שנותנת מענה כולל".

אנשי Nuru יכולים להשתמש במפות Google כדי לתאם בין הפעילים בארצות הברית לבין אלה שנמצאים בשטח. על אף שהמרחק בין הפעילים גדול מאוד, הכלים האלה מאפשרים למי שנמצא במשרדים בארצות הברית לדעת מה קורה בשטח ולוודא שהעובדים מצייתים לכללים מקומיים ונמנעים מהסתה לעימותים כתוצאה מחוסר הבנה של אותם כללים. בעמותה גם שילבו מפות בהדרכה של עובדים חדשים. "ב-Nuru משתמשים בתמונות פוטוספריות וב-Street View כדי לעזור לעובדים שנכנסים לתפקיד להציג תצוגה מקדימה של הפרויקטים שלנו בקניה ובאתיופיה לפני שהם יורדים מהמטוס", אומר בריאן פון קראוס, יועץ אבטחה אסטרטגי. "בנוסף, היכולת ליצור מפות מותאמות אישית מאפשרת לצוותים המקומיים שלנו לקבל תצוגה חזותית של ההשפעה שלהם ושל מספר החקלאים המקומיים שנעזרו בהם".

העמותה השתמשה גם ב-YouTube כדי להגיע לקהל רחב יותר. "סרטונים הם כלי חיוני במאגר הכלים שלנו, והם האמצעי העיקרי שמגשר בין התומכים שלנו באמריקה לבין החקלאים שאנחנו עוזרים להם באפריקה שמדרום לסהרה. מדהים לראות עד כמה התורמים מתחברים לחזון שלנו ולמשימה שהגדרנו לעצמנו אחרי שהם רואים בסרטון מה הצלחנו לעשות בקניה ובאתיופיה" מציינת קים דו, מנהלת תקשורת אסטרטגית. "הפלטפורמה של YouTube מאפשרת לנו להעלות סרטוני עדכונים חדשים וחשובים בצורה דינמית, כך שהתורמים שלנו יוכלו לראות אותם בכל מקום. בנוסף, אנחנו נהנים מכך ש-YouTube מאפשר התאמה אישית מלאה של הדף, שבעזרתה אנחנו יכולים להרחיב את חוויית המותג".

"סרטונים הם כלי חיוני במאגר הכלים שלנו, והם האמצעי העיקרי שמגשר בין התומכים שלנו באמריקה לבין החקלאים שאנחנו עוזרים להם באפריקה שמדרום לסהרה".

קים דו, מנהלת תקשורת אסטרטגית.

התוצאות בשטח

עבודה עם הכלים ב-Google Workspace, שתומכים שיתוף פעולה בזמן אמת, אפשרה ל-Nuru לייעל את העבודה השוטפת ב-11 אזורי זמן שונים. בעמותה משתמשים בתוספים של Google, כמו Modify Event Default, כדי לצמצם את מספר האימיילים שאנשים צריכים לשלוח ולקבל כדי לקבוע פגישות. חברי העמותה מעבירים באימייל קישורים ל-Google Drive במקום לצרף קבצים שכל עובד יצטרך להוריד. האפשרות הזו יעילה במיוחד במקומות שבהם אין חיבור יציב לאינטרנט. העבודה באזורים חקלאיים מרוחקים, שבהם הפסקות חשמל הן עניין שבשגרה, רוחב הפס מוגבל והגישה למחשבים ולמשאבים שנדרשים לתיקונם מוגבלת, הופכת אמצעים לניהול הידע לכלים חיוניים. אנשי Nuru הצליחו לייעל את תהליכי ניהול הידע כדי להתגבר על אותם מכשולים.

רוצים לדעת איך ארגונים אחרים נעזרים בתוכנית Google לעמותות כדי להשפיע?