Fundación Todo Mejora

בעמותת Todo Mejora שואפים להבטיח את רווחתם של בני נוער להט"ב (לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים) באמצעות תוכניות למניעת התאבדויות ותוכניות למניעת בריונות הומופובית.

גודל הארגון

Small

מגזר

שירותי אנוש

יעדים

שיתוף פעולה יעיל יותר

יצירת קשר עם תומכים

מוצר

Google Workspace לעמותות

Google Ad Grants

תוכנית YouTube לעמותות

אתר

https://www.todomejora.org

האתגר

שיעורי ההתאבדויות בקרב בני נוער והאלימות בבתי ספר בצ'ילה הם מהגבוהים במדינות אמריקה הלטינית. בנוסף, קצב הגידול במספר ההתאבדויות בצ'ילה הוא השני בגובהו במדינות ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי)1. הנתונים הכלל-ארציים מראים כי אם לא ייעשה דבר בנדון, בעוד ארבע שנים יתקרב מספר המתאבדים בקרב המתבגרים לאחד ליום2. ממחקרים של ארגון UNICEF, המשרד לפיתוח כלכלי ומשרד החינוך ועמותת Todo Mejora, עולה תמונה עקבית על התפוצה הרחבה של אלימות בעקבות נטייה מינית, זהות מגדרית או ביטוי של זהות מגדרית, במהלך גיל ההתבגרות - בבית, בבית הספר וכן בחברה בכללותה3. במקרים רבים, הערות שליליות בנושא להט"ב נשמעות דווקא מצד הצוות בבית הספר וגם כאשר הדבר ידוע להורים, רק לעתים נדירות ההורים או ההנהלה פועלים בעניין4. בעמותת Todo Mejora שואפים ליצור מרחב שבו ילדים ובני נוער ייהנו מתחושה של הערכה בלתי מותנית ומתמיכה, לנוכח האפליה, הדחייה המשפחתית והבריונות ההומופובית שהם סובלים.

לשם כך, נעזרים בעמותת Todo Mejora באמצעים טכנולוגיים כדי לחולל מהפך בתהליכים. הצוות הבין שעליו ליצור מאגר מידע מרכזי כדי לייצר זיכרון מוסדי ולשמר את ההיסטוריה של פעולות העמותה (מסמכים, תמונות, סרטוני וידאו, אנשי קשר וכו'). לצוות נדרש יותר מארון תיקיות רגיל - בעמותת Todo Mejora שאפו לשפר את היכולת לשתף פעולה, לייעל את העבודה ולהגביר את הפרודוקטיביות.

כמו בעמותות רבות אחרות, גם בעמותת Todo Mejora ביקשו להתמקד בדרכים חדשות להגיע אל קהל היעד: ילדים ומתבגרים להט"בים, המחפשים מידע וסיוע. בעמותה מקווים גם להגביר את המודעות למותג באוכלוסייה הצ'יליאנית בכללותה. היכולת להגיע לקהל רחב יותר חשובה במיוחד כדי למשוך עוד תורמים ומתנדבים, בייחוד באמצעות ערוצים דיגיטליים.

הסיפור

כדי להגביר את הסיכויים להגיע לקהל היעד של בני נוער להט"ב, החליטו בעמותת Todo Mejora להשתמש בתוכנית המענקים של Google לעמותות. הצוות קיווה שהמודעה תהיה בגדר מסר של תקווה ותמיכה וגם דלת שתוביל את הנזקקים למשאבים נוספים. לדוגמה, משתמש במצוקה שיקליד ב-Google את הצירוף 'מחשבות אובדניות', יראה מודעה של עמותת Todo Mejora, שתציע לו מסר מרגיע וחלופה להתאבדות. הארגון ניתח גם מונחי חיפוש כמו: "אני רוצה להתאבד", "למי לפנות אם בא לי להרוג את עצמי?", "לאן עלי לקחת את בתי שניסתה להתאבד?", "תעזרו לי אני רוצה למות". הצוות עבר תהליך רגשי, אבל בסופו הם הבינו את החשיבות שביצירת קשר עם משתמשים המחפשים תמיכה ועזרה בעתות משבר.

עמותת Todo Mejora משתמשת גם ב-Google Workspace לניהול הפעילות. שטח האחסון של 30GB שניתן לכל משתמש והמספר הבלתי מוגבל של חשבונות משתמשים, תורמים לשיתוף פעולה בין חברי צוות העמותה. כרגע, הצוות מבצע את כל העבודה השוטפת באמצעות Gmail‏, Google Drive ויומן Google.

לאור ההכרה בחשיבות של מסרים חזותיים בקרב אוכלוסיית בני הנוער, פנו אנשי Todo Mejora גם ל-YouTube, כדי להפיץ עדויות אישיות שיוכלו לתת השראה לצעירים להט"ב בצ'ילה. הצוות נעזר בשכבות קריאה לפעולה שמופיעות בסרטוני הווידאו שהעמותה מפרסמת, כדי לסייע בקידום המטרה של העמותה והשגת יעדיה המרכזיים, כמו למשל קבלת תרומות.

"מה שהכי הפתיע אותנו היה שזה עבד! היה מרתק לראות מה חיפשו המשתמשים בעזרת Google.com, כמו למשל: 'אני רוצה להתאבד', 'למי אני צריך לפנות אם בא לי להרוג את עצמי?', 'לאן עלי לקחת את בתי שניסתה להתאבד?', 'תעזרו לי, אני רוצה למות'. הניסיון לימד אותנו המון וגם היה כואב, אך הוא המריץ אותנו להגביר את המאמצים וליצור מודעות בעזרת תוכנית המענקים של Google לעמותות, כדי לספק תמיכה לבני הנוער הזקוקים לה."

חוליו סי. דנטאס, מייסד עמותת Todo Mejora

התוצאות בשטח

באחד הימים, פנתה אל עמותת Todo Mejora דרך אחד מערוצי התמיכה נערה בת 19 ואמרה: "כתוצאה מהדיכאון שלי, חיפשתי ב-Google איך להתאבד. העמותה שלכם, Todo Mejora (משמעות השם: 'זה ישתפר') הופיעה בתוצאות החיפוש. זה גרם לי לחייך והזכיר לי שיש סיבה להמשיך." בעזרת פעולת חיפוש פשוטה ב-Google, היא יכלה לבחור באפשרות אחרת. במקום זאת, היא מצאה עזרה ושוחחה עם המומחים שלנו דרך אחד מערוצי התמיכה. באותו יום הצלנו נפש - בעזרת תוכנית המענקים של Google לעמותות!

מסרי התקווה הללו מסייעים לנוער להט"בי להתגבר על מצבים קשים ולהביט קדימה באופטימיות. מתחילת השותפות עם Google לעמותות, נרשמה עלייה ברורה בנתונים שמשיגה עמותת Todo Mejora. הצוות דיווח על עלייה של 20% בתנועה דרך חיפוש Google בשנת 2016, בהשוואה לשנת 2015. בשנת 2015, 55% מהתנועה באתר האינטרנט הגיעה דרך הרשתות החברתיות, בהשוואה ל-28.6% מחיפוש Google. בשנת 2016, הנתונים התהפכו: 33.12% מהמבקרים הגיעו דרך הרשתות החברתיות, לעומת 49.59% שהגיעו דרך 'חיפוש'.

הגידול בהיקף התנועה, הודות לתוכנית המענקים לעמותות, עודד את אנשי Todo Mejora להרחיב את ערוצי התמיכה שהעמותה מציעה. השנה, הרחיבה העמותה את שעות הפעילות של הקו החם שהיא מפעילה למניעת התאבדויות משעתיים בשבוע ל-7 שעות שבועיות. בעמותה פועלים להרחבת הפעילות ל-30 שעות שבועיות בשנה הבאה.

כיום, מבצעים בעמותת Todo Mejora את כל העבודה השוטפת באמצעות Google Workspace לעמותות. כל העבודה נשמרת ב-Google Drive, והתברר לצוות שאין צורך באף שירות או מוצר אחר לאחסון. דבר זה מאפשר לצוות לנהל את כל המסמכים ולקבל גישה אליהם בקלות. בסך הכול, השימוש ב-Google Workspace לעמותות מילא תפקיד מכריע בהרחבה ובהעמקה של פעילות העמותה.

בעמותת Todo Mejora נעזרו בכלים של Google לעמותות כדי להרחיב ולחזק את הארגון, באופן שיאפשר לעמותה להתמקד בהצלת החיים של בני נוער להט"ב ברחבי אמריקה הלטינית.

1OECD (2016). תלמידים עם הישגים נמוכים: מדוע הם לא עומדים בקצב וכיצד לסייע להם להצליח. PISA. OECD Publishing. Paris
2 Ministerio de Salud de Chile (2013). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [המצב הנוכחי של התאבדויות בקרב מתבגרים בצ'ילה, במבט מגדרי]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Chile.
3 Fundación Todo Mejora (2016). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [הסקר הארצי על אקלים בתי הספר. חוויות של אלימות וחוסר ביטחון בבית הספר בקרב תלמידים להט"ב]. Fundación Todo Mejora. Chile.
4Berger, Christian (2015). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [בריונות הומופובית בצ'ילה: חקירה ופעולה]. עמותת Todo Mejora. צ'ילה.

רוצים לדעת איך ארגונים אחרים נעזרים בתוכנית Google לעמותות כדי להשפיע?