עשרה דברים נכונים למיטב ידיעתנו

כתבנו לראשונה את "10 דברים" כאשר Google היתה בת כמה שנים בלבד. מעת לעת אנחנו בודקים מחדש את הרשימה כדי לראות אם היא עדיין רלוונטית. אנחנו מקווים שכן – ואתם יכולים לתפוס אותנו במילה.

  1. אם תתמקדו במשתמש, כל השאר כבר יבוא מעצמו.

    מאז ראשית דרכנו, התמקדנו ביצירת חוויית המשתמש הטובה ביותר. בין אם מדובר בתכנון של דפדפן אינטרנט חדש או בתוספת עיצוב קטנה וחדשה למראה דף הבית, אנחנו מקפידים מאוד להבטיח שהשינויים בסופו של דבר ישרתו אתכם, ולא את המטרות הפנימיות או את השורה התחתונה שלנו. הממשק של דף הבית שלנו פשוט וברור, והדפים נטענים באופן מיידי. אנחנו לעולם לא מוכרים מיקום בתוצאות החיפוש לאף אחד, והפרסום לא רק מסומן ככזה בצורה ברורה, אלא גם מציע תוכן רלוונטי ואינו משמש כהסחת דעת. בנוסף, כאשר אנחנו בונים אפליקציות וכלים חדשים, אנחנו מאמינים שהם צריכים לעבוד כל כך טוב שבכלל לא תנסו לחשוב כיצד ניתן היה לתכנן אותם בצורה טובה יותר.

  2. הדרך הטובה ביותר היא לדעת לעשות דבר אחד בצורה ממש, אבל ממש, טובה.

    אנחנו יודעים לעשות חיפוש. עם אחת מקבוצות המחקר הגדולות בעולם, המתמקדת באופן בלעדי בפתרון בעיות הקשורות לחיפוש, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים היטב וכיצד נוכל לעשות זאת אפילו עוד יותר טוב. באמצעות חזרה על בעיות קשות, הצלחנו לפתור בעיות מורכבות ולשפר בהתמדה שירות שכבר הפך את תהליך איתור המידע לחוויה מהירה וחלקה עבור מיליוני אנשים. המסירות שלנו לשיפור החיפוש עוזרת לנו ליישם את מה שלמדנו על מוצרים חדשים, כגון Gmail ומפות Google. אנחנו מקווים להביא את עוצמת החיפוש לתחומים שלא נחקרו בעבר ולעזור לאנשים לקבל גישה ויכולת שימוש במידע ההולך ומתרחב בחייהם.

  3. מהירות עדיפה על איטיות.

    אנו מודעים לכך שזמנכם יקר, ולכן כאשר אתם מחפשים תשובה באינטרנט אתם רוצים לקבל אותה מיד - ואנחנו כאן כדי לסייע לכם. ייתכן שאנחנו האנשים היחידים בעולם שיכולים לומר שמטרתנו היא שאנשים יעזבו את האתר שלנו מהר ככל האפשר. על ידי הסרת ביטים וסיביות מיותרים מהדפים שלנו והגברת היעילות של סביבת השירות שלנו, שברנו את שיאי המהירות של עצמנו פעמים רבות, כך שזמן התגובה הממוצע בתוצאת חיפוש הוא חלקיק השנייה. המהירות נמצאת תמיד בסדר העדיפויות שלנו לגבי כל מוצר שאנחנו מפיצים, בין אם מדובר באפליקציה לנייד או ב-Google Chrome, דפדפן שנועד להיות מהיר דיו לאינטרנט המודרני. אנחנו ממשיכים לפעול כדי שהדברים יעבדו אפילו מהר יותר.

  4. הדמוקרטיה באינטרנט עובדת.

    חיפוש Google עובד משום שהוא מסתמך על מיליוני אנשים המפרסמים קישורים לאתרים כדי לקבוע אילו אתרים אחרים מציגים תוכן בעל ערך. אני מעריכים את מידת החשיבות של כל דף אינטרנט באמצעות יותר מ-200 סימנים ומגוון טכניקות, כולל אלגוריתם PageRank™‎ שלנו הרשום כפטנט. האלגוריתם הזה מנתח אילו אתרים "נבחרו" על ידי דפים אחרים ברחבי האינטרנט כמקורות המידע טובים ביותר. ככל שהאינטרנט הולך וגדל, הגישה הזו למעשה הולכת ומשתפרת, מאחר שכל אתר חדש הוא נקודת מידע נוספת ו"קול" נוסף שניתן למנות בהצבעה. ברוח הדברים הללו, אנחנו תורמים באופן פעיל לפיתוח תוכנות קוד פתוח, שבהן החדשנות מושגת הודות למאמץ המשותף של מתכנתים רבים.

  5. אינכם צריכים לחכות ליד המחשב במשרד כדי לקבל תשובה לשאלתכם.

    העולם הופך לנייד יותר ויותר: אנשים רוצים לקבל גישה למידע בכל מקום שבו הם נמצאים, ובכל זמן שבו הם זקוקים לו. אנחנו מובילים את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות ומציעים פתרונות חדשים למכשירים ניידים, אשר מסייעים לאנשים מכל העולם לבצע כל משימה שירצו בטלפון שלהם - החל מבדיקת דוא"ל ואירועים ביומן וכלה בצפייה בסרטונים - וכן מציעים מספר דרכים שונות לגשת לחיפוש Google. בנוסף, אנחנו מקווים להניע חדשנות רבה יותר עבור משתמשים במכשירים ניידים בכל מקום באמצעות Android - פלטפורמת קוד פתוח לנייד המוצעת ללא תשלום. Android מביא את הפתיחות שעיצבה את האינטרנט אל עולם המכשירים הניידים. Android מביא תועלת לא רק לצרכנים, שמקבלים אפשרויות בחירה רבות יותר וחוויות שימוש חדשות וחדשניות לנייד, אלא גם פותח אפשרויות ליצירת הכנסות עבור ספקי שירות, יצרנים ומפתחים.

  6. תוכל להרוויח כסף מבלי לפגוע באחרים.

    Google היא עסק. ההכנסות שאנחנו מפיקים מתקבלות ממתן טכנולוגיית חיפוש לחברות וממכירת פרסומות המוצגות באתר שלנו ובאתרים אחרים באינטרנט. מאות אלפי מפרסמים ברחבי העולם משתמשים ב-AdWords לקידום המוצרים שלהם; מאות אלפי בעלי אתרים מנצלים את היתרונות של תכנית AdSense שלנו כדי להציג מודעות הרלוונטיות לתוכן האתרים שלהם. על מנת להבטיח שאנחנו מעניקים את השירות הטוב ביותר בסופו של דבר לכל המשתמשים שלנו (מפרסמים ושאינם מפרסמים), קבענו לעצמנו קבוצה של עקרונות מנחים עבור תכניות ונהלי הפרסום שלנו:

    • לא נאפשר להציג מודעות בתוצאות החיפוש שלנו אלא אם כן יש להן קשר רלוונטי לתוצאות. כמו כן, אנחנו משוכנעים שמודעות יכולות לספק מידע מועיל, אם ורק אם הן רלוונטיות למה שאתה מחפש - ולכן קיים סיכוי שחיפושים מסוימים לא יובילו כלל למודעות פרסום.

    • אנחנו מאמינים שפרסום יכול להיות אפקטיבי בלי להיות ראוותני. אנחנו לא מקבלים מודעות פרסומת קופצות, המפריעות ליכולת של המשתמש לראות את התוכן שביקש. גילינו ששיעור הקליקים גבוה יותר כאשר מודעות הטקסט הן רלוונטיות לאדם שקורא אותן מאשר במקרה של מודעות שמופיעות באופן אקראי. כל מפרסם, קטן או גדול, יכול לנצל את המדיום הזה שמציע מידע ממוקד מאוד.

    • פרסומות ב-Google מזוהות תמיד בצורה ברורה כ"קישור ממומן", כך שהן לא פוגעות באמינות של תוצאות החיפוש שלנו. אנחנו אף פעם לא משפיעים על הדירוגים כדי להציב את השותפים שלנו במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ולאף אחד אין אפשרות לקנות דירוג דף טוב יותר. המשתמשים נותנים אמון באובייקטיביות שלנו, ואף רווח לטווח קצר לא יכול להצדיק פגיעה באמון הזה.

  7. תמיד קיים בעולם מידע נוסף.

    לאחר שהוספנו לאינדקס יותר דפי HTML מהאינטרנט מאשר כל שירות חיפוש אחר, המהנדסים שלנו הפנו את תשומת לבם למידע שלא היה נגיש בקלות. לעתים זה היה רק עניין של שילוב מסדי נתונים חדשים בחיפוש, כמו למשל הוספת אפשרות חיפוש כתובות ומספרי טלפון ומדריך עסקים. ניסיונות אחרים דרשו מאיתנו מידה גבוהה יותר של יצירתיות, כגון הוספת היכולת לחפש בארכיוני חדשות, רשומות פטנטים, כתבי עת אקדמיים, מיליארדי תמונות ומיליוני ספרים. והחוקרים שלנו ממשיכים לחפש דרכים להביא את כל המידע בעולם לאנשים שמחפשים תשובות.

  8. הצורך במידע חוצה את כל הגבולות.

    החברה שלנו נוסדה בקליפורניה, אך המשימה שלנו היא להקל על הגישה למידע של העולם כולו, בכל שפה. לשם כך, יש לנו משרדים ביותר מ-60 ארצות, המתחזקים יותר מ-180 דומיינים באינטרנט, ומציגים יותר ממחצית התוצאות שלנו לאנשים החיים מחוץ לארצות הברית. אנחנו מציעים את ממשק החיפוש של Google ביותר מ-130 שפות, מציעים לאנשים אפשרות להגביל את התוצאות לתוכן שנכתב בשפתם, ומתכוונים לספק את יתר האפליקציות והמוצרים שלנו בשפות ובפורמטים נגישים רבים ככל האפשר. באמצעות כלי התרגום שלנו, אנשים יכולים לגלות תוכן שנכתב בצד השני של העולם בשפות שהם לא מדברים. באמצעות הכלים האלה ובעזרתם של המתרגמים המתנדבים, הצלחנו לשפר במידה רבה גם את המגוון וגם את איכות של השירותים שאנו יכולים להציע גם במקומות הנידחים ביותר על פני כדור הארץ.

  9. תוכל להיות רציני גם בלי ללבוש חליפה.

    המייסדים שלנו בנו את Google סביב הרעיון שעבודה צריכה להיות מאתגרת והאתגר אמור להיות מהנה. אנחנו מאמינים שדברים גדולים ויצירתיים יקרו בתרבות ארגונית נכונה - ואין הכוונה רק למנורות לבה ולכדורי גומי. קיים דגש על הישגים וגאווה קבוצתית גם בהישגים אישיים של עובדים שתורמים להצלחה הכללית שלנו. יש לנו אמונה גדולה בעובדים שלנו - הם אנשים אנרגטיים, מסורים, ממגוון רקעים ובעלי גישות יצירתיות לעבודה, למשחק ולחיים. האווירה אצלנו עשויה להיראות שטחית, אך רעיונות חדשים צומחים בתור לקפה, בפגישת צוות או בחדר הכושר. הם נמדדים, נבחנים ומיושמים במהירות מסחררת - ועשויים להפוך לנקודת הפתיחה של פרויקט חדש שמיועד לשימוש כלל עולמי.

  10. מעולה זה לא מספיק טוב בשבילנו.

    עבורנו, מוצר נהדר הוא רק נקודת ההתחלה, לא נקודת הסיום. הצבנו לעצמנו יעדים שברור לנו שלא ניתן להשיג עדיין, משום שאנחנו יודעים שאם נעשה מאמצים כדי לעמוד בהם נוכל להגיע עוד יותר רחוק משציפינו בתחילת הדרך. באמצעות חדשנות וניסיונות חוזרים, המטרה שלנו היא לקחת את הדברים שפועלים היטב ולשפר אותם בדרכים בלתי צפויות. לדוגמה, כאשר אחד מהמהנדסים שלנו ראה שהחיפוש עובד היטב עבור מילים המאויתות כראוי, הוא תהה איך החיפוש מטפל בשגיאות כתיב. המחשבה הזו הובילה אותו ליצור בודק איות אינטואיטיבי ושימושי יותר.

    גם אם אתם לא יודעים מה בדיוק אתם מחפשים, חיפוש התשובה באינטרנט הוא הבעיה שלנו, לא שלכם. אנחנו מנסים לצפות מראש את הצרכים שהקהל הגלובלי שלנו עדיין לא ביטא, ולהביא להם מוצרים ושירותים הקובעים סטנדרטים חדשים. כאשר השקנו את Gmail, הוא הכיל שטח אחסון גדול יותר מכל שירות דוא"ל אחר. במבט לאחור, אספקת שטח אחסון גדול יותר נראית מובנת מאליה - אך זה מכיוון שכעת יש לנו סטנדרטים חדשים לאחסון דוא"ל. אלה הם השינויים שאנחנו רוצים להביא, ואנחנו כל הזמן מחפשים מקומות חדשים שבהם נוכל להביא לשינוי. בסופו של דבר, חוסר שביעות הרצון התמידי שלנו מהמצב הקיים, הופך לכוח המניע מאחורי כל דבר שאנו עושים.

פרטיות

מדיניות הפרטיות שלנו, כלים ועוד מידע על ניהול הפרטים שלך ב-Google.

עוד

אבטחה

הגישה שלנו לאבטחה, וכיצד לדווח על בעיות אבטחה.

עוד

עקרונות תוכנה

העמדה שלנו כנגד תוכנות אינטרנט מטעות.

עוד

מדיניות לגבי תוכנות לא רצויות

הקריטריונים שלנו עבור תוכנות ידידותיות למשתמש באינטרנט.

עוד

שרשרת אספקה

המחויבות שלנו לייצור אחראי.

עוד