מדריך למפרסם: עבודה עם שותפי צד שלישי

מבוא לפרסום המקוון של Google

הפרסום עם Google מאפשר לך להגיע ללקוחות חדשים בדיוק ברגע שבו הם מחפשים את סוג המוצרים והשירותים שלך. תוכל לבחור בחיוב לפי קליקים, הופעות או המרות, בהתאם לסוג מסע הפרסום שאתה מפעיל.

לאחר שהמודעות שלך מוצגות, אנו מספקים לך נתוני ביצועים כדי ששותף הצד השלישי יוכל לעקוב אחריהם ולקבוע מה מתאים לך ומה לא. מוצרי הפרסום AdWords ו-AdWords Express של Google מבוססים במידה רבה על נתונים. עובדה זו עוזרת לך להבין בדיוק את ההחזר על ההשקעה שלך בפרסום ומאפשרת לשותף שלך מצד שלישי לבצע התאמות להשגת החזר גבוה ככל האפשר. לסיכום של ההבדלים בין AdWords ל-AdWords Express ראה support.google.com/adwords/express/answer/1689628

בנוסף לחיפוש Google, תוכל להציג מודעות ברשת אתרי השותפים של Google (מקומות שבהם ייתכן שראית את ההודעה "מודעות מאת Google") - כולל YouTube. ברשת זו ניתן להפיק תועלת מפורמטים אחרים של מודעות, כגון מודעות תמונה ומודעות וידאו.

Google ושותפי צד שלישי

אנו מאמינים שהפרסום ב-Google יכול לעזור לעסק שלך להצליח. עם זאת, ייתכן שאין לך די זמן ומשאבים הנחוצים לבנייה – ולתחזוקה שוטפת – של חשבון מוצלח. לחלופין, ייתכן שפשוט תזדקק לעזרת מומחה לביצוע אופטימיזציה.

כאן נכנסים לתמונה שותפי הצד השלישי. קיימים סוגים רבים ושונים של שותפי צד שלישי, החל מסוכנויות הפרסום הגדולות ביותר ובעלי אתר של דפי זהב וכלה ביועץ אינטרנט אישי. כדי לעזור לך לבחור שותף צד שלישי, פיתחנו את תכניות השותפים שלנו. גורמי צד שלישי משתתפים שעמדו בדרישות של אחת מתכניות השותפים שלנו רשאים להציג את התג של התכנית באתרים שלהם. שני תגים שאתה עשוי לראות ברוב המקרים הם תג של Google Partners ותג 'שותף נבחר' עבור SMB.

כדי לוודא שחברה מסוימת מוסמכת בתכניות השותפים שלנו, לחץ על התג המוצג באתר שלה. אם החברה מוסמכת, תועבר לדף הפרופיל שלה ב-Google.

כיצד לעבוד עם שותף צד שלישי

שותף צד שלישי יכול לחסוך לך ולעסק שלך זמן ואנרגיה רבים. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, אנו ממליצים לך לקבל עדכונים שוטפים ולהיות מעורב בכל הקשור למסעות הפרסום שלך, ולהשאיר את העבודה הקשה בידי השותף.

לעתים קרובות שותפי צד שלישי יחייבו אותך בעמלה, בנוסף לעלות הפרסום שלך. עליך לזכור שהם יספקו לך שירותים בעלי ערך, כגון ניהול מסעות הפרסום שלך, מתן דיווח, מענה על שאלות או ביצוע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך. אנו מאמינים שחשוב שתבין את העלות הכוללת של הפרסום שלך, לרבות עמלות ששותף הצד השלישי גובה. תוכל להשתמש בסכום זה כדי לקבוע את ההחזר על השקעתך (החזר ROI).

הנה חמישה טיפים מהירים שיעזרו לך להפוך ללקוח נבון:

  1. בחר את השותף בקפידה. כאשר אתה בוחר שותף צד שלישי לעבודה עמו, חפש חברות שמציגות תג של Google Partners או תג 'שותף נבחר' עבור SMB. תוכל להשתמש בחיפוש שותפים מוסמכים של Google או לעיין באתר השותפים הנבחרים עבור SMB באזורך כדי לוודא שחברה מסוימת היא אכן שותף Google או שותף נבחר עבור SMB. כחלק מתהליך הבחירה שלך, הקפד לוודא שאתה מבין את משך ההתקשרות שלך עם השותף וכי פרק זמן זה מתאים לך. קיימים כמה קריטריונים נוספים שיעזרו לך לבחור בשותף הצד השלישי המתאים לך ביותר:
    • האם שותף הצד השלישי עבד בעבר עם עסקים בתחום שבו אתה עוסק?
    • האם הוא עבד עם עסקים בעלי תקציבים או קהלי יעד דומים?
    • אילו שירותים נוספים הוא יכול לספק – לצד הפרסום ב-Google – כדי להצמיח את העסק שלך?
  2. בחר שותף אחד. ייתכן שתתפתה לחלק את התקציב שלך בין כמה שותפי צד שלישי כדי לראות איזה מהם מניב את התוצאות הטובות ביותר. אתה מוזמן לעשות זאת, אולם אנו ממליצים שתנסה אותם אחד אחד. Google אינה מציגה יותר ממודעה אחת לכל עסק בדף תוצאות חיפוש, ולכן תתקשה לבדוק כמה שותפי צד שלישי בו-זמנית.
  3. למד על הפרסום ב-Google‏. הבנת הפרסום ברמה מתקדמת עשויה לדרוש זמן, אולם לא נדרש זמן רב כדי ללמוד את יסודות הפרסום ב-Google. עיין בסעיף "יסודות הפרסום" למטה. לקבלת מידע נוסף, בקר במרכז העזרה של AdWords בכתובת adwords.google.com/support/aw או במרכז העזרה של AdWords Express בכתובת support.google.com/adwords/express/. הבנת תכניות אלה תעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי שותף הצד השלישי שלך.
  4. סמוך על ניסיון. אם אתה עובד עם חברה שניהלה מאות חשבונות פרסום של Google, סביר להניח שהיא צברה מומחיות במוצרי הפרסום של Google. אם החברה אומרת לך שמחירי הפרסום המקוון בתעשיות מסוימות גבוהים יותר, או שמילות מפתח או מודעות מסוימות לא יתאימו לעסק שלך, דברים אלה ודאי מבוססים על ניסיון.
  5. מדוד את הביצועים שלך. למעט אם אתה מתמקד במיתוג, הדבר החשוב ביותר בפרסום הוא ההחזר על ההשקעה שלך בו (כלומר, מספר הלקוחות החדשים שנכנסים לבית העסק שלך). לכן, הקדש זמן מדי חודש למדידת ההשקעה שלך והתוצאות שאתה מקבל מהשקעה זו.

דברים שכדאי לשים לב אליהם

אנו מאמינים שחשוב שתהיה לך התנסות טובה בפרסום ב-Google. אם היא אינה כזו, הודע לנו על כך. הקפד תחילה לעבוד עם שותף הצד השלישי שלך כדי לנסות לפתור בעיות לפני שתפנה אלינו.

שותפי צד שלישי רבים זכו באמון שלנו לאחר שהוכיחו כי הם מייצגים את טובת המפרסמים שלהם. אולם יש כאלה שלא. הנה כמה פעילויות שכדאי להיזהר מהן ולהודיע לנו עליהן:

דיווח על הפרת מדיניות של צד שלישי

חושב ששותף צד שלישי מפר מדיניות זו? הודע לנו על כך: דווח על הפרת מדיניות של צד שלישי.

ייתכן אמנם שלא נגיב באופן אישי לפניות בנוגע לצד שלישי, אולם הטענות שלך ייבדקו, ובמידת הצורך ננקוט פעולה מתאימה.

יסודות הפרסום

אם יש לך שאלה לגבי חשבון הפרסום שלך ב-Google ואתה זקוק לעזרה, בקר במרכז העזרה של AdWords בכתובת adwords.google.com/support/aw/ או במרכז העזרה של AdWords Express בכתובת support.google.com/adwords/express/.